Over Jong & Positionering

Jong & Positionering

Zijn jullie al een beetje gewend aan de nieuwe naam van jullie branchevereniging?

OSB heeft onlangs haar positionering aangepast, van een branchevereniging voor leden naar een branche brede vertegenwoordiging van alles wat te maken heeft met schoonmaak in Nederland.

We willen in onze nieuwe positionering veel meer het belang van de schoonmaak benadrukken. De recente coronacrisis heeft ons immers duidelijk laten zien dat zonder de schoonmaakbranche de Nederlandse economie stagneert. Daarom willen we vanuit Schoonmakend Nederland in de toekomst veel meer het belang van de ‘why’ laten zien.

Als we spreken over positionering dan bedoelen we daarmee eigenlijk ‘wat maakt jou onderscheidend in de markt’. Met andere woorden: wat maakt mij uniek (en dat is soms best een lastige vraag om te beantwoorden). Vaak wordt er dan bijvoorbeeld gelijk verwezen naar de prijs ’wij zijn goedkoper’ of de service ‘wij zijn 24/7 bereikbaar’. Dit zegt vooral iets over ‘hoe’ je het bedrijf hebt ingericht en minder over ‘waarom’ je het bedrijf begonnen bent en wat jou echt onderscheidend maakt t.o.v. anderen.

Tijdens deze bijeenkomst gaan we een aantal dingen doen:
We vertellen jullie hoe ‘de reis’ is geweest van OSB naar Schoonmakend Nederland. Welke gedachten zaten er achter en welke stappen zijn er doorlopen om te komen tot dit eindresultaat.

Vanuit JongSchoonmakendNederland is leeftijd en functie hetgeen wat jullie uniek maakt, maar betekenen deze kenmerken ook iets over de manier waarop jullie naar het schoonmaakvak kijken? Dat is de vraag die wij samen willen beantwoorden tijdens de volgende kennissessie ‘Jong & Positionering’.

Het wordt een interactieve bijeenkomst waar jullie als Jonge ondernemers en managers met elkaar aan de slag gaan.

Om de sessie goed te kunnen starten willen we jullie vragen alvast na te denken over je eigen positionering. We willen je vragen hiervoor alvast een korte vragenlijst in te vullen, deze ontvang je na aanmelden. Deze antwoorden gebruiken we (anoniem) om de sessie zo interessant mogelijk te maken voor onze groep.

Vul je het formulier in dan maak je kans op een brand analyse t.w.v. €1.500,- !!

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.