Ledenvoordeel

Rick van der Gaag (accountmanager bij Schoonmakend Nederland & projectleider Ledenvoordeel)

‘Onze missie: ieder mkb-bedrijf zijn contributie laten terugverdienen met ledenvoordeel’

‘Ons ledenvoordeel is een set aan producten en diensten, die we aanbieden met (financieel) voordeel,’ vertelt Rick van der Gaag, accountmanager bij Schoonmakend Nederland. ‘Het ledenvoordeelpakket wordt afgestemd op de behoefte van het mkb, omdat juist zij het meeste voordeel halen uit de collectieve inkoop van producten en diensten.’

Schoonmakendnederland.nl/ledenvoordeel
Rick van der Gaag, mei 2021 (Schoonmakend Nederland).jpg‘Je ziet op deze ledenvoordeelpagina de, voor ondernemers, herkenbare onderwerpen, waar leden kunnen beoordelen welke voordelen voor hen interessant zijn,’ legt Rick uit. Ondernemers willen ondernemen en door zaken te bundelen, bieden we toegevoegde waarde. Je kunt kiezen uit verschillende categorieën, zoals bijvoorbeeld strategie en bedrijfsvoering, juridische zaken, verzekering en preventie, ICT en telefonie, personeel en arbeid. We willen leden ontzorgen bij hun dagelijkse bedrijfsvoering, die tijd kost, en die tijdwinst bieden we hen als Schoonmakend Nederland.’

Uitbreiding op basis van behoefte
‘We willen dichtbij onze leden staan en weten wat er leeft. Zo is dit ledenvoordeelpakket een basisset, maar uitbreiding op basis van de behoeftes van de ondernemers zelf is mogelijk,’ vertelt Rick: Dit zodat Schoonmakend Nederland een collectief, dynamisch ledenvoordeelpakket heeft voor geïnteresseerden. ‘Zo hebben objectleiders meestal een mobiele telefoon of tablet van de zaak en door korting op telefonie kunnen ze hier voordeel uithalen. Het is ons doel leden zoveel mogelijk te ontzorgen. ‘Waar is de meeste behoefte aan? Daar gaan we op inzetten. Een of twee keer per jaar gaan we met externe partners om de tafel om te kijken hoeveel leden gebruik maken van een bepaald ledenvoordeel. Zo kunnen we bijsturen waar nodig en halen we er voor de betrokken ondernemers het allermeeste rendement uit.’

Rekenvoorbeeld
BP en Schoonmakend Nederland Verzekeringen zijn de keiharde euro’s die je kunt besparen,’ legt Rick uit.

Wat bespaar je op verzekeringen? 

Pakketvergelijking voor een bedrijf met de volgende kenmerken:

  • Omzet € 6.500.000,00
  • Loonsom € 3.000.000,00
  • Aantal medewerkers: 120
Schadeverzekering Verzekerde som Huidige jaarpremie Schoonmakend Nederland Verzekeringen
Aansprakelijkheid voor bedrijven  2.500.000,00  14.300,00 7.800,00

Werknemersschadeverzekering (Wegam/Wegas)

2.500.000,00 2.591,95 1.394,94
Gebouwenverzekering 450.000,00 835,29 465,97
Inventaris/goederen 140.000,00 298,92 282,31
Milieuschadeverzekering 545,00 65,00
Extra kostenverzekering  50.000,00 120,00 109,00
Wagenpark 7874,40 7.301,96
Werkmaterieel 1.503,36 1.010,15
Eigen Vervoerverzekering 585,45 500,04
Verzuimverzekering 62.489,00 57,498,00
Totaal 91.143,37 76.427,37
Assurantiebelasting 21% 19.140,11 16.049,75
Totaal inclusief assurantiebelasting 110.283,48 92.477,12
   
Premievoordeel €  17.806,36
Premievoordeel % 17%

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering:

  • Exclusieve voorwaarden en hoge korting op premie voor Schoonmakend Nederland leden;
  • Een polis welke aansluit bij de Schoonmakend Nederland leveringsvoorwaarden;
  • Dekking voor opzicht en sleutelrisico;
  • Uitgebreid standaard verzekerde hoedanigheid;
  • Dekking voor aansprakelijkheid hoogwerkers, schrobmachines en hogedrukreinigers.

Schoonmakend Nederland Zekerheidspakket:

  • Hierin kunnen wij tegen een scherpe premie opstal, huurdersbelang, inventaris, goederen, extra kosten en/of bedrijfsschadeverzekering verzekeren;
  • Gratis dekking tot € 5.000,00 op extra kosten der dekking van de huurkosten van een hoogwerker, na uitval van een eigen hoogwerker ten gevolg van een gedekt evenement op de brandverzekering;
  • Gratis dekking tot € 5.000,00 voor schoonmaakmiddelen en -artikelen in de gebouwen van klanten.

Overige pluspunten:

  • Een online omgeving beschikbaar waarmee je altijd direct inzicht hebt in jouw actuele verzekeringsportefeuille;
  • Verzekeringen die naadloos op elkaar aansluiten zodat je niet dubbel verzekerd bent;
  • Specialisten van Schoonmakend Nederland Verzekeringen die jouw specifieke branche risico’s kennen en voor je in kaart kunnen brengen om vervolgens samen met jou het volgende te bespreken:
    • Welke risico’s kun je zelf verkleinen door preventieve maatregelen te treffen;
    • Welke risico’s wens je zelf te dragen;
    • Welke risico's wens je te verzekeren.

Peter Rietbroek (Rietbroek voor Schoonhouden BV) over de BP-pas
‘De BP-pas is voor ons ideaal. Er is een goede dekking van tankstations. Het scheelt een hoop geld.’

Karin van Elten (Glazenwasserij van Elten)
‘Per auto een pas; je weet waar je aan toe bent per auto. Geen omkijken naar bonnetjes, alles staat op een factuur. De korting die je krijgt en de goede service, zowel bij klantenservice als bij de tankstations.

Maurits Timmermans (Augias Schoonmakers)
‘Door de BP-pas hebben wij snel facturen en ze zijn overzichtelijk. De pas maakt het ook mogelijk dat onze medewerkers gemakkelijk tanken, zonder dat zij dit moeten voorschieten en/of met bedrijfspassen van de zaak moeten gaan tanken.’

Robert Plouvier (Meeuwenplaat B.V.) over Schoonmakend Nederland Verzekeringen
‘Ik ben zeer tevreden over de dienstverlening van Schoonmakend Nederland Verzekeringen. Zij zijn actief in het beheren van de portefeuille en zij zijn alert op kansen om de portefeuille te optimaliseren en tarieven te verbeteren. Prettig is ook het jaarlijkse evaluatiegesprek, waarin alle verzekeringen worden doorgenomen. De tarieven zijn dermate concurrerend, dat wij uit het premievoordeel ten opzichte van andere aanbieders, een behoorlijk deel van de contributie van Schoonmakend Nederland kunnen betalen. Dubbel voordeel dus!’

Elvira Failé (BAYAR Cleaning BV) over Schoonmakend Nederland Verzekeringen
Een eerlijk en deskundig advies van de verzekeringsspecialist met kennis van de branche, helpt mij beter te ondernemen!’