#LedenInBeeld: Isolde Huijbregts van Toekomst Schoonmaakbedrijven

Vereniging 16 augustus 2023

#LedenInBeeld: Isolde Huijbregts van Toekomst Schoonmaakbedrijven

In de rubriek ‘Leden in beeldvragen we ondernemers en werkgevers in de schoonmaak- en glazenwassersbranche naar hun kennismaking met de branche, hun ambities en wat ze graag anders zien. Ook geven ze iedere publicatie 'het stokje door’ aan een lid van Schoonmakend Nederland met daarbij een brandende vraag.

Deze keer Isolde Huijbregts, directeur Mens & Organisatie bij Toekomst Schoonmaakbedrijven in Schijndel.

Expert

Hoe ben je in de schoonmaakbranche terechtgekomen?

Toen ik aan de slag ging bij Toekomst Schoonmaakbedrijven. Ik kan me nog goed herinneren dat ik voor het eerst bij de Toekomst binnenkwam. De ontvangst, de gesprekken die ik voerde… het voelde meteen als een warm bad! Mijn start op 1 januari 2012 was tegelijkertijd mijn introductie in de schoonmaakbranche. Ik kreeg meteen veel ruimte om mijn functie in te vullen en ik doe dat nog steeds met veel plezier. Ik vind de dynamiek van het schoonmaakvak heel leuk. 

Wat zijn je ambities?

Wij willen de “Tony Chocolonely” van de schoonmaakbranche in Brabant worden. Dat bedrijf waar iedereen wel wil werken omdat we zo tof zijn! Daarom werken we toe naar een zelforganiserende bedrijfsstructuur met behulp van "Semco".

Welke kracht halen jullie uit je lokale positie?

Toekomst Schoonmaakbedrijven is een regionaal bedrijf met 450 medewerkers met een focus op Oost-Brabant. We zijn trots op onze Brabantse wortels en dragen dit ook bewust uit. Brabantse gezelligheid staat bij ons hoog in het vaandel en we delen regelmatig worstenbroodjes uit bij de start van een project. Wij geloven sterk in de regionale markt: we kennen die markt en zien wat er gebeurt.

Tip aan de politiek of Schoonmakend Nederland?

Tip aan de politiek: zorg ervoor dat werken lonend is en blijft. We moeten er samen voor zorgen dat de mensen die de belangrijke basis vormen van onze maatschappij een goede boterham kunnen verdienen en mee kunnen. 

Je kreeg het stokje doorgegeven van Marielle Lammerink, directeur bedrijfsvoering bij In het Veld groep (Enschede). Haar vraag aan jou is: Ervaren jullie ook een veranderd verzuimgedrag?

Ja, wij ervaren dat ook zo. We hebben er een tijdje mee geworsteld en ons verzuim is nog steeds hoger dan vóór corona. Maar waar we voorheen achter de feiten aan liepen, grijpen we nu eerder in. Op het moment van ziekmelden besteden we direct meer tijd en aandacht aan het achterhalen van de oorzaak van de ziekmelding. En aan de vraag: wat kunnen wij als werkgever hierin betekenen? Door hierop in een vroeg stadium te anticiperen, hebben we de regie weer naar ons toegetrokken. En daar plukken we nu ook de vruchten van.

Aan wie in onze sector wil jij het stokje doorgeven en wat is jouw vraag aan hem of haar?

Ik geef het stokje door aanNasima el Bachiri, CEO van B Flex Cleaning. Mijn vraag is: Wat zijn jouw tips om medewerkers te vinden, te binden en te boeien?

Gerelateerd