#LedenInBeeld: Nasima el Bachiri van B Flex Cleaning

Vereniging 19 december 2023

#LedenInBeeld: Nasima el Bachiri van B Flex Cleaning

In de rubriek ‘Leden in beeldvragen we ondernemers en werkgevers in de schoonmaak- en glazenwassersbranche naar hun kennismaking met de branche, hun ambities en wat ze graag anders zien. Ook geven ze iedere publicatie 'het stokje door’ aan een lid van Schoonmakend Nederland met daarbij een brandende vraag.

Deze keer Nasima el Bachiri, eigenaar en directeur van B Flex Cleaning in Almere. 

Expert

Hoe ben je in de schoonmaakbranche terechtgekomen?
In het jaar 2000 schreef ik me in bij de Kamer van Koophandel. Inmiddels ben ik 23 jaar eigenaar van B Flex Cleaning.

Wat zijn je ambities?
Ik wil me meer inzetten voor de branche, onder meer als bestuurslid van Schoonmakend Nederland. En ik wil graag jongere ondernemers in de branche begeleiden.

Welke kracht halen jullie uit je regionale positie?
Wij werken landelijk. Onze kracht is en blijft - ondanks dat we landelijk werken - het persoonlijke contact. Dat is nog steeds belangrijk en we doen er alles aan om dit te waarborgen.

Tip aan de politiek of Schoonmakend Nederland?
Meer werken in Nederland loont niet. Sterker nog je betaalt er eigenlijk voor, op alle vlakken: gezondheid, sociaal en in geld. Dit moet heel snel worden veranderd.

Je kreeg het stokje doorgegeven van Isolde Huijbregts, directeur Mens & Organisatie bij Toekomst (Schijndel). Haar vraag aan jou is: Wat zijn jouw tips om medewerkers te vinden, te binden en te boeien?
Op dit moment vinden wij nieuwe medewerkers via onze eigen medewerkers. Zij zijn onze ambassadeur en die zetten we daar voor in. Daarnaast spreken wij letterlijk en figuurlijk dezelfde taal als de schoonmaker. Dat geldt zowel voor nieuwe medewerkers als voor onze vaste medewerkers. We zetten dus collega’s in die dezelfde taal spreken en daardoor is er meer begrip op alle vlakken én ontstaat een (nog) intensere binding.

Aan wie in onze sector wil jij het stokje doorgeven en wat is jouw vraag aan hem of haar?
Ik geef het stokje door aan Marlies van der Meulen, algemeen directeur van Polygon Nederland B.V. Mijn vraag is: Hoe kijk jij tegen de verkiezingsuitslag aan?

Gerelateerd